ชื่อ-สกุล นางปณิศา มีจินดา (Mrs.Panisa Mechinda)
ตำแหน่งทางวิชาการ รองศาสตราจารย์ (การตลาด)
สังกัดหน่วยงาน คณะบริหารธุรกิจ สาขาวิชา การตลาด
ที่อยู่ อาคาร 4 ชั้น 3
เบอร์โทร 081 844 4660
E-mail panisa_m@rmutt.ac.th
ประวัติการศึกษา
ปีที่จบ | วุฒิการศึกษา | สาขาวิชา | มหาวิทยาลัย |
2546 | Ph.D. | Marketing | มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ |
2542 | กต.ม. | การตลาด | มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ |
2542 | MBA. | บริหารธุรกิจ | มหาวิทยาลัยอัสสัมชัญ |
2536 | ศศ.บ. | ภาษาฝรั่งเศส | มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ |
ผลงานทางวิชาการที่ได้รับการตีพิมพ์เผยแพร่
Research Area:
-
-
- Marketing, Consumer Behavior
- Services Marketing
- Tourism
-
Work Experience
-
-
- Lecturer at Faculty of Business Administration Rajamangala University of Technology Thanyaburi
- Thai Airways International Company Limited
-
Course Teaching
-
-
- Marketing Research
- Marketing Strategies and Planning
- Consumer Behavior
- Principles of Marketing
-
Selected Publications
-
-
- “The Impact of Perceived Value on Spa Loyalty and Its Moderating effect of Destination Equity” in Journal of Business and Economic Research (2009), December, issue IBER
- “An Examination of Tourists’ Loyalty towards Medical Tourism in Pattaya, Thailand” in Journal of Business and Economic Research (2010), January, issue IBER
- “Determinants of customer-oriented behavior in a health care context” in Journal of Service Management (2009) vol.20 no.1
- “An Examination of Tourist’s Attitudinal and Behavioral Loyalty : Comparison between Domestics and International Tourists” in Journal of Vacation Marketing (2009) vol.15 issue 2 (the 2nd Quarter)
- Publication : “An Exploratory Study of Thai and Foreign Tourists’ Loyalty toward Bangkok” in Sasin Journal of Management (2006) vol.12 no.1
- “An Exploratory Study of Thai and Foreign Tourists’ Loyalty toward Tourism Destination in Chonburi Province” ในวารสาร วิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยขอนแก่น ปีที่ 3 ฉบับที่ 1 เดือนมกราคม-มิถุนายน 2549
- “The Study of Tourists Perception toward Ubon Ratchani Province, Thailand and Passing Chong-Mek to Champasak Province, Laos People’s Democration Republic” in Journal of Global Business Review, Vol 8, August 2006
-
Selected Publications
-
-
- “An examination of tourists’ attitudinal and behavioral loyalty: Comparison between domestic and international tourists”. Journal of Vacation Marketing (2009), 15(2)
- “Determinants of customer‐oriented behavior in a health care context”. Journal of Service Management (2009), 20(1).
- “The impact of service climate and service provider personality on employees’ customer‐oriented behavior in a high‐contact setting”. Journal of Services Marketing (2011), 25(2).
- “Examining Tourists’ Attitude Towards the Religious Tourism in Thailand”. Review of Integrative Business and Economics Research (2020), 9(3), 55-66
- “An Exploratory Study of Thai and Foreign Tourists’ Loyalty toward Bangkok” in Sasin Journal of Management (2006) vol.12 no.1
- “An Exploratory Study of Thai and Foreign Tourists’ Loyalty toward Tourism Destination in Chonburi Province” ในวารสาร วิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยขอนแก่น ปีที่ 3 ฉบับที่ 1 เดือนมกราคม-มิถุนายน 2549
- “The Study of Tourists Perception toward Ubon Ratchani Province, Thailand and Passing Chong-Mek to Champasak Province, Laos People’s Democration Republic” in Journal of Global Business Review, Vol 8, August 2006
-
งานวิจัย
บทความวิจัย
เผยแพร่ในรูปแบบบทความวิจัยลงในวารสารทางวิชาการระดับชาติ
ดณุเดช ขุนพลช่วย, นฤมล เจริญยิ่ง, นนธวัช แก้วคำ, อรรณพ ประสงค์อมรชัย, อัจฉริยะ โฆษยากูล, ณัฐพล ช่องดารากุล และปณิศา มีจินดา. (2565). ความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดและความตั้งใจซื้อสบู่เห็ดหลินจือ กรณีศึกษา วิสาหกิจชุมชนฟาร์มเห็ดกลางบ้าน. วารสารวิชาการการตลาดและการจัดการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี, 9(1), 19-42, เดือนมิถุนายน. (TCI2)
Pliarun, A., Plathitiphan, M., Thupbucha, S., Mechinda, P. and Yamakanith, P. (2022). Marketing-Mix Factors Affecting Consumption Behavior of Raw Banana Powder: Suan Fung Khajon Brand in Bangkok and Metropolitan Area. RMUTT Global Business Accounting and Finance Review, 6(1), 41-54, June. (TCI2)
Sutima Sornjakr, Nuttapon Srisawat, Tarakorn Pongpanya, Panisa Mechinda, Purinat Yamakanith5 (2022). FACTORS AFFECTING PURCHASE INTENTION OF BANANA POWDER MIXED WITH STEVIA IN BANGKOK AND PATHUM THANI PROVINCE RMUTT Global Business Accounting and Finance Review, 6(1), 14-24.
สมภพ นุชเนตร, วัณนภา สาระเวช, กษิดิส นิพิฐสกุล, ปณิศา มีจินดา, รุจิกาญจน์ สานนท์ (2565) ปัจจัยทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์ต่อความตั้งใจซื้อพันธุ์ปลาของลูกค้าอิสระฟาร์มพันธุ์ปลา ในรายงานการประชุมวิชาการ RMUTT Global Business and Economics Conference (RTBEC 2022) ครั้งที่ 9 (น. 164-173). ปทุมธานี: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี.