ชื่อ-สกุล นางสาวณฐมน บัวพรมมี (Miss.Nathamon Buaprommee)
ตำแหน่งทางวิชาการ อาจารย์
สังกัดหน่วยงาน คณะบริหารธุรกิจ สาขาวิชา การตลาด
ที่อยู่ อาคาร 4 ชั้น 3
เบอร์โทร 062 392 4459
E-mail nathamon_b@rmutt.ac.th
ประวัติการศึกษา
ปีที่จบ | วุฒิการศึกษา | สาขาวิชา | มหาวิทยาลัย |
2559 | DB.A. | Doctor of Business Administration | มหาวิทยาลัยขอนแก่น |
2551 | M.A. | Communication Arts | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
2547 | ศบ. | ภาษาไทย | มหาวิทยาลัยขอนแก่น |
ผลงานทางวิชาการที่ได้รับการตีพิมพ์เผยแพร่
Research Area:
-
-
- Agricultural marketing
- Media & Marketing
- Community Enterprise
- Community Product Development
- Communication for Development
-
Course Teaching:
-
-
- Principles of Marketing
- Retailing Management
- Advertising and Public Relations
-
Work Experience:
-
-
- E-Saan Center for Business and Economics Research (ECBER)
- Multi-disciplinary Study Center, Sukhothai Thammathirat Open University
- Hermes Communication Co., Ltd.
- Pacific Intercommunication Co., Ltd.
-
Selected Publications:
-
-
- Buaprommee, N., Polyorat, K. & Tassanawat, S. (2017). Market Positions of Carbonated Soft Drink Brands in Consumer’s Perception: An Exploratory Research, KKBS Journal, 1(2), 65-74.
- Buaprommee, N. & Polyorat, K. (2016). Intention to Purchase Traceable Meat: The Impacts of Perceived Information Asymmetry, Informativeness, Usefulness, and Norm. Asian Journal of Business and Accounting, 9(1), 141-167.
- Buaprommee, N. & Polyorat, K. (2016). The antecedents of purchase intention of meat with traceability in Thai consumers. Asia Pacific Management Review, 21(3), 161-169.
- Buaprommee, N. & Polyorat, K. (2013). Consumers Response to Meat Traceability: The Influence of Marketing Variables. KKU Research Journal of Humanities and Social Sciences (business and economies), 12(1), 1-12.
-
Research Experience
-
-
- Business Model for Rice Market Development: A Case Study of Bung Ka Sam, Nong Sua, Pathum Thani
- Research Utilization for Conventional Wisdom Communication and Creating Local Food Identity
- Marketing Application of Meat Traceability
- Survey and Database Development of R&D and Innovation Activities of North Eastern Region Industrial Sector
-
งานวิจัย
บทความวิจัย
เผยแพร่ในรูปแบบบทความวิจัยลงในวารสารทางวิชาการระดับชาติ
ณฐมน บัวพรมมี, นัชชา พรหมติ๊บ, ลักษณา โพธิ์ตั้น, วริษฐา คงเขียว (2565). ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อซ้ำผลิตภัณฑ์น้ำพริกเผาไทยยี่ห้อหนึ่ง ผ่านช่องทางห้างค้าส่งขนาดใหญ่ของผู้บริโภคในเขตจังหวัดปทุมธานี วารสารเครือข่ายส่งเสริมการวิจัยทางมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์, 5(3), 19-31.
กันตภณ กลิ่นคำ, ธัชนนท์, ฟักแฟง, ธนกร ธรรมฤทธิ์, พิมพา หิรัญกิตติ, ณฐมน บัวพรมมี และปณิศา มีจินดา. (2564). Development of Marketing Strategies for Handbag made From Vetiver Grass under the Burawa Brand. RMUTT Global Business and Economics Review, 16(2), 121-140, เดือนธันวาคม. (TCI1)
กุลจิรา พงษ์ปลัด, สัญจิตา พรมโชติ ,ณฐมน บัวพรมมี (2564). พฤติกรรมผู้บริโภคและปัจจัยที่มีผลต่อการบริโภคข้าวกล้องหอมด่าในจังหวัดปทุมธานี ในการประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติ THE 8th RMUTT GLOBAL BUSINESS AND ECONOMICS NATIONAL CONFERENCE (น.658-673). ปทุมธานี: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี.